
Životko, úrazovka, rizikovka... ano, každý tomu životnímu pojištění říká trochu jinak. A neexistuje snad nic tak nenáviděného, jako přesně tento typ pojištění. Lidé se v podstatě dělí jen na dvě skupiny: ti, kteří životní pojištění mají a ti, kteří o tom nechtějí ani slyšet a pomlouvají každého, kdo toto téma otevře.
Z velké části na to má vliv minulost a celková kvalita poradenství u nás. Běžně se totiž stávalo, že "poradce" tahal vzorové smlouvy z tašky, nic na nich neměnil a nechával klienty podepisovat naprosto nesmyslné smlouvy, které ještě téměř vždy byly tzv. Investiční, kde člověk kromě špatné ochrany platil ještě nesmyslné poplatky v investiční složce, která mu vlastně skoro nic nevydělala. Samozřejmě na tom, že "životka" tolik lidí nemá v oblibě mají podíl poradci, ale na jejich obranu, v té době opravdu nebylo nic tak super, s čím by klient byl opravdu spokojený...
Změnilo se spoustu věcí. Kromě kvality poradenství se samozřejmě dle požadavků trhu proměnily i jednotlivé možnosti, které v dnešní době mohou klienti mít. Není to o tom, že stejnou smlouvu jako má Tomáš bude mít i Martin a Filip, ale vše se dá nastavit individuálně, přesně podle požadavků klienta. A to je jedna z těch největších změn.
Osobně zastávám názor, že pokud není člověk zajištěný a je závislý na příjmech ze zaměstnání / podnikání, určitou formu ochrany by měl mít každý. Ono to totiž není sranda, když se najednou přihodí něco, co Vás na nějaký čas vyřadí ze hry a nemůžete nic dělat...
A nebo druhý případ, kdy se zase celý život dřete, podaří se Vám vybudovat nějaký majetek a potom se ozve zdraví, nemůžete pracovat a prostě na to, co jste celý život budovali nechcete sahat.
Tak na začátek je třeba říct, že žádný univerzální návod na to, jak by správné nastavení mělo vypadat není. Každý jsme jiný, máme jinou výši příjmu, jiné životní náklady a jiné aktivity. U životního pojištění je vždy třeba na toto myslet!
Já osobně s klienty pracuji tak, že nejprve navnímám jejich situaci, zjistím si informace a začnu pracovat na přehledu. Díky tomu společně s klientem zjistíme, na co má nárok od státu, zaměstnavatele a můžeme se společně zamyslet, jak by jednotlivé situace a propady jeho příjmu zvládl. Teprve až po této přípravě se pouštím do modelace několika variant a srovnání jednotlivých pojišťoven, tak ať mohu pro klienta vybrat to nejlepší. Aby měl klient opravdu kvalitní pojištění, nesmí se zapomínat ani na výběr dané instituce. Pro někoho je lepší zelená, pro jiného červená a pro někoho zase modrá...
Tak dnes si už můžete pojistit opravdu cokoliv. Od úrazu, přes nemoci až po pracovní neschopnost a invaliditu... A jestli to funguje? Na to by bylo nejlepší zeptat se mých klientů, ale bohužel jejich výstupy tady nedostanu 😀
Špatně zvolené produkty (např. povolání, které má daný produkt ve výluce), špatně nastavené doby trvání (to opravdu chci mít invaliditu jen do 30 let?), špatně zvolené varianty: konstantní vs. klesající, špatně nastavené částky a mnohem více. Pokud by byl zájem, můžu připravit další článek, který se bude zabývat pouze nejčastějšími prohřešky.
Jaký názor máte na životní pojištění Vy? Máte sjednáno nebo ne?
